Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării în site, accepţi modul în care folosim aceste informaţii. Află mai multe aici

X

În literatura de specialitate se menționează faptul că există o legătură puternică între rata ocupării forței de muncă și nivelul de educație al unei persoane. Mai exact, este consemnată ideea că, pe măsură ce crește nivelul de educație, crește, de asemenea, șansa unei persoane de a ocupa un loc pe piața muncii. Această legătură strânsă între rata ocupării forței de muncă și nivelul de educație al unei persoane este susținută de date statistice. Vă invităm să examinăm împreună indicatorul „Rata ocupării populației cu vârsta cuprinsă între 20-64 de ani, în funcție de nivelul de educație”.

grafic art 5

Graficul de mai sus confirmă faptul că rata ocupării este proporțională cu nivelul de studii absolvite. Mai exact, observăm o tendință generală de creștere a ratei ocupării pe măsura creșterii nivelului de educație al unei persoane. Datele din 2016 arată că România se situează pe primul loc în regiune în ceea ce privește rata ocupării populației cu studii superioare (ISCED 5-8). De asemenea, constatăm și faptul că România are o rată a ocupării în rândurile persoanelor cu studii superioare cu aproximativ 3 procente mai mare decât rata ocupării în rândurile persoanelor cu studii superioare din Uniunea Europeană (86,2% comparativ cu 83,4%). Aceste date pot reprezenta puncte de sprijin pentru fundamentarea unor politici publice care să încurajeze accesul la educație, în vederea facilitării accesului la piața muncii.

Legendă: Rata ocupării populației cu vârsta cuprinsă între 20-64 de ani, în funcție de nivelul de educație se referă la procentul de persoane angajate cu vârsta cuprinsă între 20 și 64 de ani, din totalul populației cu vârsta cuprinsă între 20 și 64 de ani. Nivelurile de educație la care se face raportarea sunt ISCED 0-2 (nivel scăzut de educație – educație antepreșcolară, preșcolară, primară și gimnazială), ISCED 3-4 (nivel mediu de educație – educație liceală și postliceală) și ISCED 5-8 (nivel ridicat de educație – studii universitare de licență, masterat și doctorat sau echivalent).

 

Sursa datelor: Eurostat, 2017, http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=lfsa_ergaed&lang=en

Graficul şi comentariile au fost puse la dispoziţie de Alina Bârgăoanu și Raluca Buturoiu, membri în echipa proiectului „Starea Naţiunii”.

www.starea-naţiunii.ro