Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării în site, accepţi modul în care folosim aceste informaţii. Află mai multe aici

X

 Banner_Conferinta_Internationala_Martie_2019.jpg

 

Conferința internațională de finalizare a proiectului

„Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice“

(Cod SIPOCA 11/Cod MySMIS 2014+: 118305)

Secretariatul General al Guvernului - Direcția pentru Strategii Guvernamentale și Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) organizează joi, 21 martie 2019, conferinţa internațională „Agregatorul Starea Națiunii – un instrument pentru fundamentarea deciziilor publice“. Evenimentul se desfășoară în București, Hotel Crowne Plaza, sala Crown Ballroom, începând cu ora 09:30 și are loc cu ocazia finalizării proiectului „Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice“ (Cod SIPOCA 11/Cod MySMIS 2014+: 118305). În cadrul conferinței va fi prezentat agregatorul online de date statistice construit în timpul proiectului.

Vă rugăm să confirmați participarea dvs. la conferință prin completarea formularului online aflat AICI până la data de 19 martie 2019.

 Banner Conferinta Nationala Sept 2018 2

Conferința națională „Dezvoltarea României – date și realitate”

Prezentarea rezultatelor intermediare ale proiectului “Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice” (Cod SIPOCA 11/Cod MySMIS 2014+: 118305)

Vineri, 21 septembrie 2018, Secretariatul General al Guvernului – Direcția pentru Strategii Guvernamentale și Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) organizează conferinţa naţională „Dezvoltarea României – date și realitate“. Evenimentul se va desfăşura la București, Hotel Ramada Plaza, sala Europe, începând cu ora 09:30.
Conferința are ca scop prezentarea rezultatelor intermediare ale proiectului „Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice“ (Cod SIPOCA 11/Cod MySMIS 2014+: 118305) și realizarea unei demonstrații privind modul de utilizare și conținutul Agregatorului online de date statistice construit în cadrul proiectului.

Vă rugăm să confirmați participarea dvs. la conferință prin completarea formularului online aflat aici.

De aici puteţi descărca anunţul

De aici puteţi descărca agenda

                     

logo

                                                                                                      

Conferința națională de prezentare a sistemului de indicatori

din cadrul proiectului “Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice” (SIPOCA 11)

AGENDA

București | 18 ianuarie 2017
Hotel Marshal Garden, Calea Dorobanți 50B
9.30-10.00 Înregistrarea participanților (welcome coffee)
10.00-10.30        

 

Cuvânt de bun-venit


Sala Panoramic 1

Lelia Oanță - Director al Centrului de Analiză și Strategie și Manager de proiect - Secretariatul General al Guvernului
Prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu - Decan al Facultății de Comunicare și Relații Publice și Coordonator dezvoltare instituțională în proiectul Starea Națiunii
10.30-11.30    

Sesiune plenară nr. 1: Dezvoltarea României între așteptări și realitate


Sala Panoramic 1

Moderator: conf. univ. dr. Loredana Radu - Coordonatorul proiectului Starea Națiunii (SNSPA)

Prof. univ. dr. Paul Dobrescu - Coordonator Cercetare în proiectul Starea Națiunii - Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA
Prof. univ. dr. Cătălin Zamfir - Director, Academia Română
Prof. univ. dr. Mircea Coșea - Facultatea de Economie Generală, ASE
Sorin Pâslaru - Redactor-șef, Ziarul Financiar

11.30-11.45 

Pauză de cafea
 11.45-12.30   

Sesiune plenară nr. 2: Sistemul de indicatori al proiectului ”Starea Națiunii” - considerații metodologice generale

Sala Panoramic 1

Moderator: conf. univ. dr. Diana Cismaru - Sociolog - proiectul Starea Națiunii
Conf. univ. dr. Nicoleta Caragea - Expert în cercetare metodologică-statistică socială - Institutul Național de Statistică
Prof. univ. dr. Nicoleta Corbu - Expert sociologia comunicării - proiectul Starea Națiunii
Carmen  Croitoru - Director, Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală
Dan Șelaru - coordonator IT în proiectul Starea Națiunii
 12.30-13.30 
Pauză de prânz
 13:30 –15.00

Grup de lucru nr. 1: ”DIMENSIUNEA SOCIALĂ”

 

Sala Panoramic 1

 

Moderator: Lect. univ. dr. Corina Daba-Buzoianu
Raportor: Asist. univ. dr. Raluca Buturoiu

Domenii indicatorii:
DEMOGRAFIE, CALITATEA VIEȚII, PIAŢA DE MUNCĂ | Conf. univ. dr. Valeriu Frunzaru

SĂNĂTATE | Conf. univ. dr. Loredana Ivan

CAPITAL SOCIAL | Conf. univ. dr. Cătălin Stoica

Domeniul experimental 1: SIGURANȚĂ NAȚIONALĂ. ORDINE PUBLICĂ. APĂRARE NAŢIONALĂ | Prof. univ. dr. Ion Roceanu

Sesiune de întrebări și recomandări

Grup de lucru nr. 2:
”DIMENSIUNEA ECONOMICĂ ȘI FINANCIARĂ”

Sala Panoramic 2

 

 

Moderator: Conf. univ. dr. Florina Pînzaru
Raportor: Asist. univ. dr. Flavia Durach

 

Domenii indicatori

DEZVOLTARE ECONOMICĂ. INFRASTRUCTURĂ | Conf. univ. dr. Florina Pînzaru și Prof. univ. dr. Cristian Păun

FINANȚE. CAPITAL FINANCIAR | Prof. univ. dr. Cristian Păun


Sesiune de întrebări și recomandări

15:00 - 15:30 Pauză de cafea
15:30 – 17:00

Grup de lucru nr. 3: ”DIMENSIUNEA RESURSELOR NATURALE”


Sala Panoramic 2

 

Moderator:  Lect. univ. dr. Sergiu Stan
Raportor: Asist. univ. dr. Raluca Buturoiu

Domenii indicatori
ENERGIE ȘI RESURSE NATURALE | Conf. univ. dr. Florina Pînzaru

MEDIU. DEZVOLTARE SUSTENABILĂ | Asist. univ. dr. Diana Dumitriu

AGRICULTURĂ, HRANĂ ȘI SECURITATE ALIMENTARĂ | Lect. univ. dr. Sergiu Stan

Sesiune de întrebări și recomandări

Grup de lucru nr. 4: ”DIMENSIUNEA CUNOAȘTERII”

Sala Panoramic 1

 

Moderator: conf. univ. dr. Diana Cismaru
Raportor: Asist. univ. dr. Oana Ștefăniță

Domenii indicatori

EDUCAȚIE ȘI CULTURĂ | Conf. univ. dr. Diana Cismaru

CERCETARE, TEHNOLOGIE, INOVARE | Prof. univ. dr. Nicoleta Corbu

Domeniul experimental 2: MEDIUL EUROPEAN ȘI GLOBAL AL DEZVOLTĂRII | Conf. univ. dr. Mălina Ciocea și Lect. univ. dr. Ioana Melenciuc

Sesiune de întrebări și recomandări

                                                                                                                           

Grupuri de lucru

În cadrul conferinţei naţionale "Cum măsurăm dezvoltarea României? Domenii principale, indicatori și provocări metodologice", organizată în cadrul proiectului Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice (SIPOCA 11), se vor desfășura câte două grupuri de lucru în paralel, începând cu ora 13:30. Consultaţi agenda conferinţei, aici.

Contribuțiile dvs. vor fi extrem de importante. Toate întrebările, comentariile și recomandările vor fi notate și încorporate, în măsura relevanței și oportunității, în sistemul de indicatori Starea Națiunii. Vă rugăm să selectaţi grupurile de lucru la care vă doriți să participați, completând acest formular.

 

Intervalul orar 13.30-15.00

 

Grup de lucru nr. 1: ”DIMENSIUNEA SOCIALĂ”

Sala Panoramic 1

Moderator: lect. dr. Corina Daba-Buzoianu
Raportor: as. dr. Raluca Buturoiu

În cadrul acestui grup de lucru vor avea loc prezentări și discuții aplicate pentru următoarele domenii ale sistemului de indicatori ”Starea Națiunii”:
•    DEMOGRAFIE, CALITATEA VIEȚII, PIAŢA DE MUNCĂ (conf. dr. Valeriu Frunzaru)
•    SĂNĂTATE și CONDIȚII DE TRAI (conf. dr. Loredana Ivan)
•    CAPITAL SOCIAL și GUVERNANȚĂ  (conf. dr. Cătălin Stoica)
•    Domeniul experimental 1: SIGURANȚĂ NAȚIONALĂ, ORDINE PUBLICĂ și APĂRARE CIBERNETICĂ (prof. dr. Ion Roceanu)

 

Grup de lucru nr. 2: ”DIMENSIUNEA ECONOMICĂ ȘI FINANCIARĂ”

Sala Panoramic 2

Moderator: conf. dr. Florina Pînzaru
Raportor: as. dr. Flavia Alupei-Durach

În cadrul acestui grup de lucru vor avea loc prezentări și discuții aplicate pentru următoarele domenii ale sistemului de indicatori ”Starea Națiunii”:
•    DEZVOLTARE ECONOMICĂ ȘI COMERȚ. INDUSTRIE. INFRASTRUCTURĂ (conf. dr. Florina Pînzaru)
•    FINANȚE. CAPITAL FINANCIAR (prof. dr. Cristian Păun)

Intervalul orar 15.30-17.00

Grup de lucru nr. 3: ”DIMENSIUNEA RESURSELOR NATURALE”

Sala Panoramic 1

Moderator:  lect. dr. Sergiu Stan
Raportor: as. dr. Raluca Buturoiu

În cadrul acestui grup de lucru vor avea loc prezentări și discuții aplicate pentru următoarele domenii ale sistemului de indicatori ”Starea Națiunii”:
1.    ENERGIE ȘI RESURSE NATURALE (conf. dr. Florina Pînzaru)
2.    MEDIU ȘI DEZVOLTARE SUSTENABILĂ (as. dr. Diana Dumitriu)
3.    AGRICULTURĂ, HRANĂ ȘI SECURITATE ALIMENTARĂ (lect. dr. Sergiu Stan)

Grup de lucru nr. 4: ”DIMENSIUNEA CUNOAȘTERII”

Sala Panoramic 2


Moderator: conf. dr. Diana Cismaru
Raportor: as. dr. Oana Ștefăniță

În cadrul acestui grup de lucru vor avea loc prezentări și discuții aplicate pentru următoarele domenii ale sistemului de indicatori ”Starea Națiunii”:
1.    EDUCAȚIE ȘI CULTURĂ (conf. dr. Diana Cismaru)
2.    CERCETARE, TEHNOLOGIE, INOVARE (prof. dr. Nicoleta Corbu)
3.    Domeniul experimental nr. 2: MEDIUL EUROPEAN ȘI GLOBAL AL DEZVOLTĂRII (conf. dr. Mălina Ciocea)

 

 

 

”Dezvoltarea României – între așteptări și realitate”

Pregătirea sistemului de indicatori și a metodologiei de măsurare a acestuia trebuie să beneficieze de experiența și expertiza tuturor factorilor relevanți.  În acest sens, în luna noiembrie 2016, pentru proiectarea și validarea sistemul de indicatori socio-economici, Secretariatul General al Guvernului și Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) au organizat trei sesiuni de lucru pe tema “Dezvoltarea României – între așteptări și realitate”, desfăşurate la Iaşi, Cluj-Napoca şi Bucureşti. Evenimentele, organizate sub forma unor workshop-uri metodologice, au reprezentat consultări publice, la nivel local, cu toţi cei interesaţi să aibă un rol activ în definirea sistemului de indicatori și a metodologiei de măsurare a acestora.

În cele trei sesiuni, au fost prezentaţi indicatorii care fixează situaţia economico-socială a României, care sunt atuurile şi vulnerabilităţile vieţii sociale, ale mediului înconjurător, educaţiei, sănătăţii  etc, şi au fost detaliate modelele de succes şi bunele practici  existente la nivel european. La sesiunile de consultări au fost colectate opiniile specialiștilor cu privire la proiectul „Starea Națiunii” și la indicatorii prezentaţi și au fost generate discuții cu privire la modalitățile de strângere a datelor indicatorilor și la felul în care agregatorul va fi folosit în activitatea profesională a celor prezenți.

La cele trei evenimente, au participat reprezentați ai administrației locale, specialiştii din învățământul universitar și preuniversitar, din mediul guvernamental, din sectorul privat, precum și reprezentanți ai societății civile. Din partea echipei de proiect au participat Lelia Oanță, manager de proiect, Centrul de analiză și strategie, Secretariatul General al Guvernului; Loredana Radu, coordonator proiect partener, SNSPA; Paul Dobrescu, coordonator cercetare, SNSPA; Corina Buzoianu, expert cercetare calitativă, SNSPA; Mirela Pîrvan, coordonator rapoarte de analiză, SNSPA; Raluca Buturoiu, asistent de cercetare, SNSPA.

Sesiunile de lucru au constituit un cadru pentru pentru schimbul de idei, împartăşirea diferitelor experienţe şi opinii şi pentru dezbaterea diferitelor abordări şi soluţii.


Câteva idei importante rezultate din cele trei sesiuni de lucru sunt după cum urmează:  


•    proiectul „Starea Naţiunii” are o importantă dimensiune de comunicare, în sensul că are menirea de a sensibiliza opinia publică și decidenții cu privire la importanța utilizării datelor de cercetare în fundamentarea strategiilor și politiclor;
•    proiectul SIPOCA 11 este important pentru că agregă date din diferite surse; de cele mai multe ori, oamenii nu au acces la date pentru că nu cunosc sursele acestora;
•    proiectul se organizează în jurul dezvoltării ca idee conducătoare. Decalajele între regiuni reprezintă una dintre cele mai importante probleme ale României, deși insuficent cuantificată și dezbătută în spaţiul public;
•    experții implicați în design-ul sistemului de indicatori au avut acces la cele mai relevante modele de succes și bune practici existente la nivelul Uniunii Europe. Experții proiectului - organizați în opt echipe de lucru - au definit  un număr maximal de indicatori pentru domeniul sau domeniile alocate;
•    agregatorul poate fi utilizat ca un instrument de verificare/obiectivare (”fact checking tool”), contribuind la o limpezire în special pe subiecte mai sensibile;  
•    analizele care vor fi prezentate în agregator sunt la fel de importante ca datele statistice colectate de la diferite instituții; analizele vor crea valoare adăugată prin realizarea de asocieri, relații și corelații între diferiți indicatori și chiar între dimensiuni diferite;
•    datele prezentate în agregator trebuie să fie expresive, cu o puternică componentă de comunicare publică, să fie preietenoase şi accesibile.

 workshpuri Collage


”Dezvoltarea României – între așteptări și realitate”

Secretariatul General al Guvernului și Școala Națională de Studii Politice și Administrative organizează sesiunii de lucru pe tema “Dezvoltarea României – între așteptări și realitate”.

Sesiunile de lucru vor constitui un cadru pentru schimbul de idei între specialiştii din mediul academic, cel guvernamental, precum și din sectoarele privat și ONG, având drept scop validarea sistemului de indicatori pentru măsurarea ”stării de sănătate” a României. În acest sens, vor fi abordate următoarele teme:
•    dimensiunile și indicatorii relevanți pentru măsurarea ”stării de sănătate” a României;
•    constrângeri metodologice referitoare la analizarea traiectului socio-economic al României;
•    fundamentarea deciziilor și pregătirea unor politici publice bazate pe dovezi de cercetare;
•    cuantificarea indicatorilor subiectivi - percepția publică referitoare la diferite aspecte socio-economice.

 

Sesiuni de lucru

Vineri, 18 noiembrie 2016, la Iaşi

iasi

 

    

Evenimentul se va desfăşura la  Hotel Unirea, Sala Mezanin, în intervalul orar
9:30-14:00.

Pentru a confirma participarea dumneavoastră, vă rugăm să completaţi acest formular,
până vineri, 11 noiembrie 2016.

Accesul la eveniment se va face pe baza completării acestui formular, în limita a 30
de locuri. Costurile referitoare la cazare și transport sunt decontabile în cadrul
proiectului (veți primi toate detaliile necesare ulterior completării formularului online).

   Vineri, 25 noiembrie 2016, la Cluj-Napoca

cluj

 

 

Evenimentul se va desfăşura la Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, sala T1 (str Minerilor, nr. 85), înregistrarea participanților are loc începând cu ora 9.30.

Pentru a confirma participarea dumneavoastră, vă rugăm să completaţi acest formular, până marţi, 22 noiembrie 2016.

Accesul la eveniment se va face pe baza completării acestui formular, în limita a 30 de locuri. Costurile referitoare la cazare și transport sunt decontabile în cadrul proiectului (veți primi toate detaliile necesare ulterior completării formularului online).

   Luni, 28 noiembrie 2016, la Bucureşti
bucharest 2  


Evenimentul va avea loc la Bucureşti, la sediul SNSPA (Bd. Expoziţiei nr. 30 A, sector 1), etaj 8, Sala Multifuncţională, între orele 12:00-15:30. Înregistrarea participanților se desfășoară începând cu ora 11.30.


Pentru a confirma participarea dumneavoastră, vă rugăm să completaţi acest formular, până vineri, 25 noiembrie 2016. Accesul la eveniment se va face în limita locurilor disponibile.

Puteți descărca agenda sesiunii de lucru aici.